အစားေကာင္းေကာင္းစားျပီး ဝိတ္ဘယ္လိုခ်ရမယ္? (How to reduce weight by eating what you want: Dukan Diet)

By 3:06 AM


ဒီ Dukan (ဒူကဲန္း) Diet ကို ျဗိတိန္ႏိုင္ငံ ဝီလီယံ မင္းသားရဲ့ ၾကင္ယာေတာ္Kate Middleton က မဂၤလာ ေဆာင္ခါနီး ဝိတ္က်ေအာင္ သုံးခဲ့သလို Gisele နဲ႕ Jennifer Lopez လည္းသုံးခဲ့ဖူးပါတယ္။ 

 ျပင္သစ္ဆရာဝန္ Pierre Dukan က အစပ်ိဳးခဲ့တာျဖစ္ျပီး သူဟာ ျပင္သစ္အမ်ိဳးသမီးေတြ အရသာရွိတဲ့အစားစာေတြကို ေလွ်ာ့မစား၊ အားကစားခန္းမ လည္း ေန႕တိုင္းမသြားပဲ နဲ႕ က်စ္လစ္လွပ ေနရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္း ကို ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ နာမည္ေက်ာ္ ခဲ့သူျဖစ္ပါတယ္။



အဲဒါေၾကာင့္ ပြဲလန္းတစ္ခုခုရွိလို႕ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အဝတ္အစားေတြမေတာ္ေတာ့ လို႕ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝိတ္ခ်ေတာ့မယ္ဆိုရင္၊ လိုက္နာဖို႕Dukan Diet  လုပ္နည္း အျပည့္အစုံကို ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။

အဆင့္(၁)

 ကစီဓာတ္-ကာဘိုဟိုင္းဒရိတ္ (Carbohydrate)၊ အသားဓာတ္-ပရိုတိန္း (Protein)၊ အဆီဓာတ္- ဖက္တီးအက္ဆစ္(Fatty Acid) ဆိုျပီး အစာအုပ္စုၾကီး(၃) မ်ိဳး ရွိတဲ့အနက္ အသားဓာတ္ခ်ည္း တစ္မ်ိဳးတည္းကိုသာ စားရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အသားဓာတ္ဆိုတာ ၾကက္ဥအကာတစ္မ်ိဳးထဲကိုသာ ဆိုလိုတာမဟုတ္ပါဘူး။ မိမိပတ္ဝန္းက်င္မွာ အသားဓာတ္ခ်ည္းပဲ အျပည့္ ပါမယ့္ အစာကိုေရြးစားပါ။ အဆီမပါတဲ့အသား၊ ငါး၊ ပင္လယ္စာ၊ အဆီထုတ္ထားတဲ့ ႏို႕ထြက္ပစၥၥည္း စ တာေတြကိုစားသုံးႏိုင္ပါတယ္။

ေဒါက္တာ ဒူကဲန္း က ဘယ္ေလာက္ပဲ အစား ေသာင္းက်န္းတဲ့သူပဲျဖစ္ျဖစ္ အသားဓာတ္ဟာ ျပည့္တင္းျခင္း ခံစားမႈကို ေပးေစႏိုင္တယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ ေလွ်ာ့ခ်င္တဲ့ ဝိတ္ပမာဏ အေပၚမူတည္ျပီး ၂ ရက္ကေန ၇ ရက္အထိ စားေပးႏိုင္ပါတယ္။

အဆင့္(၂)

အသားခ်ည္းပဲစားေနရကေန အသားတစ္လွည့္၊ အသားနဲ႕ဟင္းသီးဟင္းရြက္(အစိမ္း ဒါမွမဟုတ္ ခ်က္ျပီးသား)အတြဲကိုတစ္လွည့္ တစ္ရက္ျခားစီ စားေပးရမွာပါ။ ဒီအဆင့္ကို ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ အေလးခ်ိန္ေရာက္တဲ့အထိ စားေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။

စားခ်င္သေလာက္ကို စားလို႕ရတာေၾကာင့္ သင့္ကိုစိတ္ေက်နပ္မႈ အျပည့္အဝေပးႏိုင္မွာပါ။ သင္ Diet လုပ္ေနတယ္ဆိုတာေတာင္ ေမ့ေနပါလိမ့္မယ္။ 

အဆင့္(၃)

သင္ စားတဲ့ တစ္ေန႕စာထဲကို ေပါင္မုန္႕ (၂)ခ်ပ္၊ သစ္သီးတစ္စိတ္၊ ခ်ိစ္ လက္ညိႈးႏွစ္ဆစ္အရြယ္ တစ္တုံး ထည့္လို႕ရပါျပီ။ ဒါေပမယ့္ စားေနက် အဆင့္(၂)က အစာကို  ၾကိဳက္သေလာက္မစား ေတာ့ပဲ တေန႕(၂)နပ္ ပဲစားရပါမယ္။

ဒီအဆင့္ရဲ့ ကာလ ဟာ သင္ေပါင္ဘယ္ေလာက္က် ခဲ့လဲအေပၚမူတည္ပါတယ္။ အကယ္၍ အဆင့္(၂) မွာ သင္ ၅ ေပါင္ က်ခဲ့ရင္ ၅ x ၅ =၂၅ ရက္ ထိစားေပးရပါမယ္။ အဲဒီလိုၾကာရတဲ့အေၾကာင္းအရင္းကို ေဒါက္တာ Dukan က လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့အေလးခ်ိန္ေရာက္ျပီဆိုရင္ အစားကို မထိန္းေတာ့ပဲ လႊတ္စားၾကလို႕ နဂိုအေလးခ်ိန္ကို ခဏေလးနဲ႕ျပန္ေရာက္ၾကတာျဖစ္တယ္လို႕ ရွင္းျပပါတယ္။

အဆင့္(၄)

ကိုယ္စားခ်င္တဲ့အစာ ကိုစိတ္ထဲရွိသလို စားႏိုင္ပါျပီ။ မွ်တ က်န္းမာတဲ့ အစားအစာ စားျဖစ္ေအာင္ေတာ့ ဂ႐ုျပဳသင့္ပါတယ္။ တစ္ပတ္မွာတစ္ရက္ ကေတာ့ အဆင့္(၁) ကလိုစားေပးျပီး အေလးခ်ိန္ျပန္မတက္ေအာင္ ထိန္းေပးႏိုင္ပါတယ္။

လြယ္တယ္ဟုတ္? ဝိတ္ေလွ်ာ့မယ့္ အစီအစဥ္ကို အခုပဲ အေကာင္အထည္ေဖာ္လိုက္ၾကပါစို႕။

စာႂကြင္း။ ဟင္းထဲမွာ ဆီကို လက္ဘက္ရည္တဇြန္းစာ (1 teaspoon) ထည့္ခ်က္လို႕ ရပါတယ္။




You Might Also Like

5 comments

  1. ညီမေရ..ဟင္းေတြခ်က္ရင္ ဆီကလြဲရင္ ပံုမွန္စားသလိုခ်က္စားလို႔ရသလား…
    ဒါမွမဟုတ္ လံုးဝေရလံုျပဳတ္ပဲစားရတာလား… အဆင္ေျပရင္ ေျဖေပးပါေနာ္

    ReplyDelete
  2. အစ္မ စိတ္ဝင္တစားနဲ႕ေမးလာတာကို ၾကိဳဆိုပါတယ္။ :) ဆီမထည့္ တဲ့ ဟင္းဘာမဆိုရပါတယ္။ ျပဳတ္ျပီး ေဆာ့စ္နဲ႕ တို႕စားလို႕ ရသလို က်ပ္တိုက္၊ ေလွာ္၊ မီးဖုတ္ လုပ္လို႕ရပါတယ္။ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ဆိုေပမယ့္ ကစီမ်ားတဲ့ အာလူးတို႕ ကန္စြန္းဥတို႕ ေရႊဖရုံတို႕ မပါဘူးဆိုတာေလးပါ စာႂကြင္း အေနနဲ႕ ထည့္ေပးလိုက္ပါတယ္။ မဇာျခည္ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါက်န္းမာရႊင္လန္းႏိုင္ပါေစ။

    ReplyDelete
  3. အစ္မေရ၊ ခုန စာေလးကို ျပန္ျပင္ဆင္ ပါရေစ။ စားစရာ ေတြ ရွာၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဆီကို လဘၠက္ရည္ဇြန္း တစ္ဇြန္းစာ (1 teaspoon) သုံးလို႕ရတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒါဆို အစ္မလည္း ခ်က္ရအဆင္ေျပ ျပီထင္ပါတယ္.. ငါးေခါင္းဟင္းခ်ိဳ၊ ၾကက္ဆာေတး၊ baked salmon, ပုဇြန္ အစိမ္းသုပ္ (သံပုရာသီးႏွင့္) :)

    ReplyDelete
  4. ႊႊအသားကင္ခ်ည္းသြား၀ယ္ကစ္ ပစ္မယ္ း)

    ReplyDelete
  5. :D အစ္မဒိုးကန္ စလင္းေဘာ္ဒီကိုယ္လုံးေလး ျမန္ျမန္ရပါေစ။

    ReplyDelete