သင္ထင္မထားေသာ ဗိုက္တြင္ အဆီစု ရျခင္း၏ အေၾကာင္းအရင္းမ်ား Habits that add Fat to your Tummy

By 6:29 PM

တခ်ိဳ႕ရွိၾကပါတယ္။ အစားေလွ်ာ့တာ၊ လူေတာ့ပိန္သြားပါရဲ့။ ဗိုက္ေခါက္က မျပဳတ္ပဲက်န္ခဲ့တာ။ ခ်ပ္ခ်ပ္ရပ္ရပ္နဲ႕ လွေစဖို႕၊ ေဆးေသာက္စရာ၊ ေဆးလူးစရာမလိုပါဘူး။ အေလးခ်ိန္ေလွ်ာ့ရာမွာ အယူအဆ အလြဲေလးေတြမရွိေစဖို႕၊ ဒီခ်က္ေလးေတြကို ဖတ္ၾကည့္ၾကပါေနာ္။


1) တစ္နပ္စာ လႊတ္ျခင္း

အစာတစ္နပ္ မစားပဲထားတဲ့အခါ ခႏၵ^ ကိုယ္က ပုံမွန္စားေနက်ထက္ ေလာင္စာေတြ ကို  ပိုျပီးလိုအပ္ပါတယ္။။ ဒါေၾကာင့္ အစာစားလိုက္တဲ့ အခါ၊ ခႏၵ^ကိုယ္က ေနာက္ထပ္ အသုံးလိုရင္ထုတ္သုံးရေအာင္ စားလိုက္သမွ် ကို အဆီအျဖစ္ ဝမ္းဗိုက္နားတစ္ဝိုက္မွာစုထားလိုက္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္၊ပ်ိဳေမတို႕ ဝိတ္ခ်ေတာ့မယ္ဆိုရင္ တစ္နပ္စာေရွာင္တာထက္၊ အစာနည္းနည္းကို သုံးေလးနာရီ ျခားတစ္ခါ စားေပးသင့္ပါတယ္။

2)သက္သက္လြတ္စားျခင္း

တခ်ိဳ႕က အသား၊ငါး၊ ႏို႕ထြက္ပစၥည္းေတြကိုကယ္လိုရီေတြ၊ အဆီဓာတ္ေတြပါတယ္ဆိုျပီးမစားၾကျပန္ဘူး။ တကယ္ေတာ့၊ အသားဓာတ္ ဟာ၊ ခႏၵၵၵ^ ကိုယ္ ဇီဝျဖစ္စဥ္ကို ျမင့္မားေအာင္အားေပးတဲ့ အစာပါ။ အဆီေတြ မစုေစေအာင္ တားေပးႏိုင္ပါတယ္။ကယ္လိုရီနည္းတဲ့ cottage ခ်ိစ္တို႕၊ တူးနားငါးတို႕ကို ၆ ေအာင္စ စားေပးရင္ တစ္ေန႕စာ အသားဓာတ္လိုအပ္ခ်က္ရဲ့ ၄ ပံု ၃ ပံု ကိုျဖည့္ေပး ပါတယ္တဲ့။

3)ေပါင္မုန္႕ကို မေကာင္းဘူးလို႕ထင္တဲ့အျမင္

 ေပါင္မုန္႕ျဖဴ (ႏူးညံ့ေအာင္လုပ္ထားတဲ့)ေတြသာမေကာင္းတာပါ။ ေပါင္မုန္႕အၾကမ္းတို႕၊ ဘာလီတို႕လို ေကာက္ ႏွံတို႕ကိုစားေပးတာဟာ၊ ေသြးထဲက အင္ဆူလင္ေဟာ္မုန္းပမာဏကို ျဖည္းျဖည္းခ်င္းတက္ေစတာမို႕ ဝမ္းဗိုက္မွာ အဆီစုႏိုင္ေျခ ေလ်ာ့သြားပါတယ္။ ဆန္လုံးညိဳ၊ဂ်ုံၾကမ္းနဲ႕ျပဳလုပ္ထားတဲ့အစာေတြကို တစ္ေန႕တစ္ေခါက္ ပုံမွန္စားၾကည့္ရင္၊ သိသာလာတာ ကို ျမင္ေတြ႕ရမွာပါ။

4)"Lite" product မ်ားကိုမွီဝဲျခင္း

အဆီမပါတဲ့ဒိန္ခ်ဥ္တို႕၊ Diet Coke တို႕ကိုေသာက္တာက ကိုယ့္ခႏၵ^ ကိုယ္ က်န္းမာဖို႕အတြက္ လို႕ထင္ၾကတယ္။ မဟုတ္ပါဘူး။ အခ်ိဳအတြက္ သၾကားေနရာမွာ အစားထိုးတဲ့ ေဆးသၾကားေတြက လူေတြလုပ္ထားတဲ့ artificial products ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ အာဟာရသုေတသီေတြ က အဲဒီ ေဆးသၾကားေတြဟာ အဆီသိုေလွာင္တဲ့ ဇီဝကမၼျဖစ္စဥ္ကို အားေပးတဲ့ အရာေတြလို႕ ယုံၾကည္ထားၾကပါတယ္။


5)အဆီတိုင္းကို ရန္သူဟု ယူဆျခင္း

အခုတေလာေတြ႕ရွိထားတဲ့ ေလ့လာခ်က္က Mono Unsaturated Fatty Acid (MUFA) ေတြဟာ သင့္ဗိုက္မွာရွိတဲ့ အဆီေတြကို ေဖ်ာ္ခ်ေပးႏိုင္တဲ့ အစြမ္းရွိတဲ့အျပင္၊ အစားစားခ်င္စိတ္ကိုလည္း ထိန္းထားေပးပါတယ္တဲ့။ MUFA ႂကြယ္ဝတဲ့အစားစာေတြက ေထာပတ္သီး၊ သံလြင္ဆီ၊ သစ္ၾကားသီး၊သီဟိုရ္ေစ့၊ ေနၾကာဆီ၊ႏွမ္းဆီ၊ေျပာင္းဆီတို႕ျဖစ္ၾကပါတယ္။

အထက္မွာေဖာ္ျပထားတဲ့ အခ်က္ေလးေတြကို သတိထားရင္း  ပ်ိဳပ်ိဳေမတို႕ လိုခ်င္တဲ့ အေနအထားကို ရ ယူဖို႕ၾကိဳးစားလိုက္ၾကပါစို႕။



XXX

You Might Also Like

8 comments

  1. ေလ့က်င့္ခန္းေရးေပးမယ္ထင္ေနတာ..။
    အခုလိုသိရေတာ့လည္း ေကာင္းပါတယ္..။

    ReplyDelete
  2. ေနာက္အလ်င္းသင့္ရင္ တင္ေပးပါမယ္ မမေပါက္။ :)

    ReplyDelete
  3. မမပြင့္July 19, 2011 at 4:54 AM

    အဆီေတြ အမ်ားႀကီး စားေတာ့မယ္ ျမတ္ႀကီး

    ReplyDelete
  4. Thank you vvvvvvvvvvvvery much posts for middleeast problem.I'll be regular visiter.Lovely blog.
    Gyidaw

    ReplyDelete
  5. Thanks. :) However, I will be away from the blog for 3 weeks from 30th July so, please forgive me if I cannot post the blogs regularly on those days.

    ReplyDelete
  6. အငု္း. တတ္နိင္ရင္ေတာ႕မႀကာခဏ ၿပန္တင္သင္႕တဲ႕႔ိပိုစ္ဘဲ gentle reminder ၿဖစ္တာေပါ႕

    ReplyDelete
  7. စကားမစပ္ ၿမတ္ႀကည္႕က အေတာ္ခ်စ္စရာေကာငး္တယ္ တုိ႕ခလဲ ခ်စ္စရာေကာင္းခ်င္လုိ္ကတာ။

    ReplyDelete