ပ်ိဳေမ ႏွင့္ ကယ္လိုရီ

By 7:55 PM

လူတစ္ဦးရဲ့ တစ္ေန႕တာ ကယ္လိုရီလိုအပ္ခ်က္ဟာ ပ်မ္းမွ် အားျဖင့္ ၂၀၀၀ ကီလိုကယ္လိုရီရွိပါတယ္။ လိုအပ္တဲ့ စြမ္းအင္ပမာဏဟာ အသက္အရြယ္၊ ကိုယ္ခႏၵအခ်ိဳးအစား၊ နဲ႕ ဘယ္ေလာက္လႈပ္ရွားမႈရွိသလဲ ဆိုတဲ့အေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္။ လႈပ္ရွားမႈမ်ားမ်ားရွိတဲ့ သူေတြဟာ၊ ထိုင္ျပီး အလုပ္လုပ္ေနၾကရတဲ့ သူေတြထက္စာရင္ စြမ္းအင္ပိုလိုအပ္ပါတယ္။

ကိုယ္တစ္ေန႕ စားသုံးလိုက္တဲ့ အစာစြမ္းအင္ဟာ၊ လႈပ္ရွားမႈလုပ္ရင္ ကုန္တဲ့ ပမာဏထက္ ေက်ာ္လြန္ခဲ့ရင္ အဆီနဲ႕ အာဟာရအျဖစ္ သိမ္းထားျပီး၊ လႈပ္ရွားမႈက စားထားတဲ့ ပမာဏကို ေက်ာ္လြန္သြားရင္၊ သိမ္းထားတဲ့ အဆီ နဲ႕ အာဟာရေတြကို ေျခဖ်က္ျပီး ျပန္ထုတ္ေပးပါတယ္။ Calorie ဝင္တဲ့ ပမာဏဟာ ေလာင္ကြၽမ္းတာထက္ မ်ားလာတဲ့အခါ ဝလာတာပါပဲ..

ဝိတ္ေေလွ်ာ့ခ်င္တဲ့ သူမ်ားအေနနဲ႕ တစ္ေန႕လိုအပ္တဲ့ စြမ္းအင္ပမာဏထက္ ေလွ်ာ့စားမယ္၊ စားတဲ့ပမာဏထက္ လႈပ္ရွားမႈပိုလုပ္ေပးမယ္ဆို လိုခ်င္တဲ့ အေလးခ်ိန္ရဖို႕က်ိန္းေသပါပဲ။ကိုယ္ တစ္ေန႕တာလိုအပ္တဲ့ စြမ္းအင္နဲ႕ အာဟာရ ပမာဏကို တြက္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ http://nutritiondata.self.com/tools/calories-burned မွာတြက္ၾကည့္လို႕ရပါတယ္။ ကြၽန္မအတြက္ တြက္ခ်က္ထားတဲ့ လိုအပ္တဲ့ စြမ္းအင္က 1960kcal  ပါ။

အသား (protein) တစ္ ဂရမ္ကို 4kcal၊ အဆီ (fat) တစ္ဂရမ္ ကို 9 kcal နဲ႕ ကစီ (carbohydrate ဆန္၊ဂ်ုံ၊ ေျပာင္း၊ သၾကား) တစ္ဂရမ္ကို 4kcal ရွိပါတယ္။ ေရမွာက 0 kcal ကယ္လိုရီပါ။ ယခုအခါ ဝယ္သမွ် အစားအေသာက္တိုင္းမွာ ကယ္လိုရီ တြက္ခ်က္ျပီးသား ပါျပီးသားမို႕၊ သိပ္မခက္ခဲလွေတာ့ပါဘူး။ ကယ္လိုရီနည္းတဲ့ အစားအစာေတြလည္း အေတာ္အသင့္ ေပၚေနျပီဆိုေတာ့ ေရြးခ်ယ္ရပိုျပီး လြယ္သြားပါတယ္။ Coca-cola Zero မွာဆို တစ္ဘူးလုံးေသာက္မွာ ရတဲ့ ကယ္လိုရီ 0.75 kcal သာရွိပါတယ္။


Coca Cola Zero 02.jpg


ေအာက္ေဖာ္ျပပါ အစားအစာေတြကို ေတာ့ Negative Calorie Food လို႕ေခၚပါတယ္။ Diet လုပ္ခ်င္သူမ်ား အတြက္ အသုံးဝင္မယ္ ထင္ပါတယ္။ အဓိက ကေတာ့ အရည္ရႊမ္းတဲ့ အသီးေတြနဲ႕ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြေပါ့။

တခ်ိဳ႕ေတြ  ဘယ္ေလာက္စားစား ဝ မလာဘူး ဆိုတဲ့ ဘုရားေပးတဲ့ဆုနဲ႕ ျပည့္တဲ့သူေတြရွိပါတယ္။ သူတို႕မွာထူးျခားခ်က္က ဒီတိုင္း ထိုင္ေနရင္ေတာင္ အေျခခံ ကယ္လိုရီေလာင္ကြၽမ္းႏႈန္း (basal metabolic rate- BMR) က သူမ်ားထက္ သိသိသာသာ ျမင့္ေနတာမ်ိဳးေပါ့။ သိုင္းရြိုက္ ေဟာ္မုန္းမ်ားတဲ့သူေတြမွာေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ BMR ကို ကိုယ့္ဘာသာ ျမႇင့္ေပးလို႕လည္းရပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ႂကြက္သား muscle tone တက္ေအာင္ အေလးနဲ႕ေဆာ့တာပါ။ ႂကြက္သားပိုရွိတဲ့သူေတြဟာ ႐ိုး႐ိုးလူေတြထက္ BMR ပိုျမင့္ၾကပါတယ္။ ေရမ်ားမ်ား ေသာက္ေပးတာလည္း ကယ္လိုရီေလာင္ကြၽမ္းတဲ့ေနရာမွာ အေထာက္အကူျဖစ္ေစပါတယ္။

 တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ငယ္ငယ္က ဘယ္ေလာက္စားစား မဝေပမယ့္ ၃၀ ေက်ာ္လာတာနဲ႕ အရင္က ပံုမွန္စားသလိုစားေပမယ့္လည္း ဝ တက္ လာၾကတာၾကဳံဖူးမွာပါ။ ဘာလို႕လည္းဆိုေတာ့ BMR ေႏွးသြားလို႕ပါပဲ။ ငယ္တုန္းအရြယ္မွာ ခႏၵာကိုယ္ တည္ေဆာက္တဲ့ကာလျဖစ္တာက တစ္ေၾကာင္း၊ အသက္ၾကီးသူေတြထက္ ႂကြက္သားပမာဏမ်ားတာက တစ္ေၾကာင္း ကယ္လိုရီေလာင္ကြၽမ္းတာ ျမင့္ၾကပါတယ္။ အသက္ၾကီးလာတာနဲ႕အမွ် တည္ေဆာက္တာေတြနည္းသြားျပီး၊ ႂကြက္သား muscle bulk လည္း နည္းသြားတာေၾကာင့္၊ အဆီေတြ ပိုစုလာပါတယ္။

 ကိုယ္ေန႕စဥ္လႈပ္ရွားမႈမွာ ဘယ္ဟာက ဘယ္ေလာက္ပမာဏေလာင္ကြၽမ္းလဲဆိုတာ ေအာက္က chart မွာ ၾကည့္လို႕ရပါတယ္ေနာ္။


ကြၽန္မနဲ႕ ကယ္လိုရီ 


ကြၽန္မက ပါးစပ္ထဲကို တစ္ခုမဟုတ္တစ္ခု ထည့္ေနရမွ ေက်နပ္တဲ့သူဆို ေတာ့ စိတ္ရွိလက္ရွိစားလိုက္ရင္ အေလးခ်ိန္အရမ္းတက္လာမွာစိုးလို႕ Orion: France Province Mernigue Cake ေလးကို ဝယ္စားျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ထုပ္မွ 90kcal သာပါေပမယ့္ ေစ်းလည္းသက္သာ ေတာ္ေတာ္လည္းစားေကာင္းတာမို႕ သေရစာၾကိဳက္တဲ့ ပ်ိဳေမေတြ အတြက္ ညႊန္လိုက္ပါတယ္ေနာ္။

စာဖတ္သူပ်ိဳေမေတြအားလုံး က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ေန႕ရက္ေလးေတြကို ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ၾကပါေစ။






You Might Also Like

3 comments

  1. အင္း... ကန္ဒီလည္း သေရစာၾကိဳက္တယ္.. ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ထိန္းစားတယ္... healthy ပိုျဖစ္ႏိုင္တဲ့ဟာမ်ိဳးေပါ့... :D

    ReplyDelete
  2. ဘယ္ေလာက္စားစားမ"၀"တာခက္တယ္ကြယ္ း((

    ReplyDelete
  3. ၿမတ္ၾကည္ေရ,,
    ပူးပူးလဲသေရစာစားတဲ႔သူဆုိေတာ႔အခု၀ိတ္ထိန္းတဲ႔အေနန႔ဲ
    ေၿပးေနရတယ္ ၀လာမွာဆုိးလုိ႔ေလ...ၿမၾကည္စီကေတာ႔
    ကိတ္မုန္႔စားသြားပီေနာ္ :P

    ReplyDelete